Risicomanagement

Risicomanagement

Er is te weinig specialisatie is in de zakelijke Cyber- en Aansprakelijkheid-verzekeringsmarkt. Verzekeringen zijn ook geen uitgangspunt van het risicomanagement, dat zijn de doelstellingen en risico’s.

De dialoog aangaan met alle belanghebbenden binnen een organisatie is essentieel om de risico’s naar boven te krijgen bij het bereiken van de doelstellingen. Meerdere inzichten en perspectieven om de juiste risico’s te onderscheiden. Creëer Begrip, samenwerking en een open organisatie als het gaat om risico’s.

Wanneer ik diensten op het vakgebied van risicomanagement aanbied, dan vind ik ook dat er de keuze moet zijn om een heel pakket aan oplossingen te bieden; Een aantal van mijn klanten hebben geen eenduidige risico’s die met een standaardproduct afgedekt kunnen worden. Het concreet maken van de gevolgen van het optreden van een risico is in veel gevallen anders dan men in eerste instantie verwacht.

Voor het grijze gebied van onzekerheid bij Cyber en Aansprakelijkheidsrisico’s (je kunt deze schades niet vastpakken) past een moderne en efficiënte manier van ondersteuning middels proactief risicomanagement, deze risico’s zijn ook vaak onlosmakelijk met elkaar verbonden (denk eens aan privacy) zonder dat daar periodiek aandacht voor is. Het gaat uiteindelijk om het onderkennen van de acceptatiebereidheid, inclusief het aanpassen van processen binnen een organisatie. Iets wat bereikt wordt middels een business continuatie plan (of zelfs een disaster herstelplan) en daarnaast ook nog eens de mogelijkheid om de verzekeringen of andere oplossingen aan te bieden als sluitstuk.

× Available from 09:00 to 17:00